woensdag 18 februari 2009

19 februari 2009

10:00 uur
Joost Baars komt vertellen over Perdu, een literair theater annex poëzieboekhandel in het centrum van Amsterdam. 25 Jaar geleden vestigde zich in de Amsterdamse Pijp een bijzondere boekhandel: De Verloren Tijd. Deze boekhandel groeide, met een tussenstop op de Kerkstraat, uit tot de kleine maar zeer actieve organisatie, die met een nadruk op poëzie en experiment al jaren literaire programma's organiseert op de Kloveniersburgwal. Hij wordt aan de tand gevoeld door Jos de Jong.

10:30 uur.
We hebben het vandaag over een ster achter de camera; de fotograaf Richard Avedon. Bij ons in de studio zit Marcel Feil, curator van het Foam, het fotografiemuseum in Amsterdam, alwaar een grote overzichtstentoonstelling te zien is van Richard Avedon de revolutionaire mode fotograaf en indringende portretfotograaf. Het gesprek wordt geleid door Anke van Veen.

2 opmerkingen:

  1. Beste Anke,

    Ik luisterde zojuist naar jouw programma op SALTO radio. Voorafgaande het programma werd er een nummer gedraaid van Ilja Alexander. Hoe komt het dat ik zijn nummer niet eerder heb gehoord, want het nummer vond ik namelijk erg goed.

    Ik vond het eigenlijk wel bijzonder om te horen dat hij dus erg populair is in Indonesie en Japan. Ik zou daar graag meer over willen weten. Een interview met Ilja zou ik wel interessant vinden. Want is hij een Nederlandse artiest die dus actief is in de Aziatische muziekwereld? Dat is volgens mij toch wel heel uniek.

    Weet jij toevallig waar ik zijn album kan vinden? Ik wil namelijk wel meer nummers van hem beluisteren.

    Bij voorbaat dank,
    Davy Ockhuysen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Davy. als je je mailadres achterlaat dan stuur ik het door aan Ilja. Hij kan je natuurlijk alles hierover vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen